gijzeling, signalering

In dit forum staan de afgesloten onderwerpen uit Stel uw vraag als Gast.

Moderator: Moderatorteam

butterfly
Infopolitie Gast
Geslacht: Geen opgegeven

gijzeling, signalering

Berichtdoor butterfly » 13 Mar 2009 12:34

ik ben zo dom geweest iemand uit de brand te willen helpen door auto op mijn naam te zetten. overigens zonder daar geld oid voor te ontvangen wilde alleen maar helpen...nu blijken er veel boetes gemaakt te zijn op mijn naam (gaf die post altijd ongeopend door omdat hij dat allemaal zou betalen etc. dom dom dom maar ja:pop: ). nu heb ik al 1 signalering voor een boete, die wil ik wel gaan betalen maar er staan ook al een aantal boetes die ik nog niet KAN betalen, op gijzeling. nu durf ik dus niet naar het politiebureau om die ene alvast te betalen. bang dat ze me vasthouden. ik zou ook graag weten of er in dit geval een manier is om een afbetalingsregeling te treffen voor de rest van de boetes. voel me net opgejaagd wild. en ondanks de toezegging van de persoon alles te zullen regelen en betalen gebeurd er dus niks. ik heb gewoon geen geld, ben bijstands moeder ... help! :(

Flik
Inventaris
Inventaris
Aspirant
Geslacht: Man
Leeftijd: 39

Re: gijzeling, signalering

Berichtdoor Flik » 13 Mar 2009 12:58

Ik zou als ik u was wel zo snel mogelijk langs het politiebureau gaan. U loopt dan misschien wel de kans dat er een dwangmiddel wordt toegepast in geval van wet Mulder boetes, maar u kunt dan wel de casus voorleggen, van de auto, die u wel op naam heeft, maar waar u niet over beschikt.

Zaak voor u is nu, om zo snel mogelijk die auto van uw naam te krijgen. Anders blijven de boetes maar binnenstromen en wordt de situatie voor u steeds vervelender. Auto van uw naam krijgen is nog een ingewikkelde kwestie, maar de politie kan u daar wel informatie over geven.

Mohaa
Stamgast
Stamgast
Agent
Leeftijd: 38

Berichtdoor Mohaa » 13 Mar 2009 16:21

Op het moment dat u naar het bureau gaat kan u gelijk te horen krijgen wat er openstaat op dat moment. Dit is mogelijk ook via het cjib op te vragen.
Als u de boetes betaald gaat u niet in gijzeling. De gijzeling is een dwang middel om u te laten betalen.
Met mulder zaken is het zo dat na de gijzeling de boete gewoon open blijft staan.
Vaak is het mogelijk om een betalingsregeling mogelijk. Bijvoorbeeld dat u twee boetes per maand betaald. maar dit moet u echt op het bureau regellen.

Ad
Stamgast
Stamgast
Leeftijd: 57

Berichtdoor Ad » 13 Mar 2009 17:34

Ik denk waar TS specifiek bang voor is is dat zogauw ze haar neus op het bureau laat zien, ze meteen mag blijven. En die kans lijkt niet ondenkbeeldig.

Zou dit bijvoorbeeld telefonisch (gedeeltelijk) op te lossen zijn? Of misschien via rechtshulp?
Youth: Do not try and bend the spoon. That is impossible. Instead, realize the Truth.
Neo: What Truth?
Youth: The spoon effect will be added later using a CGI workstation.

Viper
Stamgast
Stamgast
Leeftijd: 41

Berichtdoor Viper » 13 Mar 2009 18:34

Weet iemand of het mogelijk is een betalingsregeling te treffen met het CJIB???
Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

MarcH
Inventaris
Inventaris
Vademecum
Voorbeeldburger
Roepnaam: Marc
Leeftijd: 31

Berichtdoor MarcH » 13 Mar 2009 18:43

Kan, maar het CJIB heeft wel een aantal voorwaarden. Ik denk dat het hier evenwel niet mogelijk is, omdat het lijkt te gaan om boetes op grond van de Wet Mulder. Daarvoor is geen betalingsregeling mogelijk.

Spoiler:
Het CJIB staat slechts onder zeer strikte voorwaarden een betalingsregeling toe.

Soort boete

Of een regeling kan worden toegestaan, is voor een belangrijk deel afhankelijk van het soort boete.
U kunt bijvoorbeeld geen betalingsregeling krijgen voor de boete voor een verkeersovertreding of voor een transactievoorstel.

Voor strafrechtelijke zaken, zoals bijvoorbeeld een strafbeschikking of een schadevergoedingsmaatregel, is een betalingsregeling wel mogelijk, maar alleen als aan alle strikte voorwaarden wordt voldaan.

Voor teruggevorderde huursubsidies geldt een specifiek betalingsregelingenbeleid.

Niet mogelijk
Ook in de volgende situaties is het niet mogelijk om een betalingsregeling te krijgen:

* U heeft in de twaalf maanden voor dit nieuwe verzoek een betalingsregeling gehad bij het CJIB, maar die bent u verwijtbaar niet nagekomen.
* Voor de inning van de boete is al een dwangbevel opgemaakt. U zult in dit geval met de gerechtsdeurwaarder afspraken moeten maken over de betaling van de boete.
* Er is al een arrestatiebevel opgemaakt voor de inning van de boete.
* U ondergaat al vervangende hechtenis.
* Het dwangmiddel gijzeling wordt al toegepast.

Voorwaarden voor uw aanvraag
Als u na het lezen van bovenstaande informatie van mening bent dat u wel voor een betalingsregeling in aanmerking zou kunnen komen, dan kunt u een aanvraag indienen.

Uw aanvraag moet aan een aantal voorwaarden voldoen:

1. Het openstaande bedrag waarvoor u een verzoek indient is minimaal 225 euro

2. De vervaldatum van de tweede aanmaning is nog niet verstreken

3. U dient uw verzoek schriftelijk in op het volgende adres:

Centraal Justitieel Incasso Bureau
Postbus 1794
8901 CB Leeuwarden

U kunt uw verzoek niet telefonisch indienen.

4. U heeft kopieën meegestuurd van alle relevante stukken, zoals een volledig overzicht van uw inkomsten en vaste uitgaven.

Een medewerker van het CJIB beoordeelt vervolgens uw aanvraag.

http://www.cjib.nl/onderwerpen/veelgest ... eling.aspx
Be yourself, no matter what they say ...

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Twitter: @POL_Kemp
Leeftijd: 51

Berichtdoor Botje » 14 Mar 2009 13:37

Als er contact wordt gezocht met de parketpolitie is er vaak wel iets te regelen. Wanneer er een regeling wordt getroffen worden de signaleringen uit het systeem gehaald.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

butterfly
Infopolitie Gast

Berichtdoor butterfly » 15 Mar 2009 08:28

bedankt voor de antwoorden. ik weet dar er soms regelingen getroffen worden op het politiebureau zelf maar dan moet je wel de juiste agent treffen. het liefst zou ik natuurlijk afspraken maken voor een regeling. ik ben een alleenstaande moeder, wat gebeurd er met mijn kind? komen ze je plotseling halen voor een gijzeling en hoe lang mogen ze je dan houden? ik wil graag met de politie in gesprek gaan maar ja durf nog steeds niet naar het bureau te gaan. ik denk erover de wijkagent te bellen ik ken haar redelijk goed maar ja.....ik schrijf ook alsnog een brief naar het cjib misschien kunnen ze alsnog wat voor mij doen, hoewel ik weet dat als termijn verlopen is er al geen regeling meer te treffen is. het gaat om veel! boetes met een hoog totaal bedrag...ik moet alles maar proberen. de auto gaat gelukkig morgen van mijn naam af zover ben ik al gekomen. ben gewoon bang wat er met mijn kind gebeurd... dat is mijn grootste angst. degene van wie die auto dus is zit nu zelf gedetineerd! dus ik heb de papieren te pakken en hulp van iemand die me kan vrijwaren! gelukje....

Butterfly
Infopolitie Gast

Berichtdoor Butterfly » 15 Mar 2009 08:37

nog even een vraagje (misschien een domme) wat is de parketpolitie???

zijlvaart67
Moderator
Moderator
Agent
Roepnaam: העזה
Leeftijd: 48

Berichtdoor zijlvaart67 » 15 Mar 2009 08:45

Vaak bedoelt men daar diegenen mee die over het innen van de boete's gaan...

Overigens is het maken van een deal met de wijkagent of het buro een slechte optie. Strikt juridsch gezien is dat niet mogelijk en een agent uit Groningen of Maastricht heeft er ook lak aan dat u met 1 van de 55.000 politieagenten elders uit het land een afspraak heeft.

Ik zou dat namelijk ook hebben om de doodsimpele reden dat zoiets nauwelijks snel te verifieren is en, zoals al gezegd, juridisch ronduit onmogelijk...

'You are a loaded gun, but only the enemy pulls the trigger...'
Eyal Yanilov (hoofdinstructeur Krav Maga)

Krav Maga

העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי

butterfly
Infopolitie Gast

Berichtdoor butterfly » 15 Mar 2009 09:27

ik ken een agent die deals maakt, niet in mijn woonplaats overigens. hij heeft al heel wat mensen geholpen op die manier boetes te voldoen en niet gegijzeld te worden of erger. dus het gebeurd wel, ookal mag het niet. hij schrijft het ook op papier met handtekening en al. maar ja, voor mij geen optie het is niet in mijn woonplaats

Thijs
Infopolitie Gast

Berichtdoor Thijs » 15 Mar 2009 18:24

Binnen mijn werkgebied is het ook gebruikelijk. We hebben mensen die openstaande boete;s als taakaccent hebben. Zij houden in de gaten wie er allemaal boete's open hebben staan en benaderen die mensen. We maken dan een afspraak binnen welke termijn de boete's betaald worden. Als men de afspraak niet nakomt zijn we onverbiddelijk en zit je vast. Als je de afspraak nakomt dan wordt het probleem opgelost. De voorwaarde is bij ons nog altijd zo dat de boete's gewoon open blijven staan tot ze betaald zijn, met het risico dat een andere collega je meeneemt. Meestal geven we dan een visitekaartje met een afspraak erop, wat dan bij controle aan de collega getoond kan worden.

butterfly
Infopolitie Gast

Berichtdoor butterfly » 15 Mar 2009 18:48

ja zo doet die agent die ik bedoel het ook geeft een briefje met alles erop en zijn kontaktgegevens. Hoe kom ik er nou achter of er in mijn woonplaats ook zo gewerkt word? zal ik toch naar het bureau moeten. of kan ik beter naar de deurwaarder die me die brief gestuurd heeft gaan? want ik heb 1 brief van de politie over 1 boete waar ze het over een signalering hebben. dat is arrestatie toch? en over gijzeling word gesproken in brief van deurwaarder dat gaat over stuk of 6 boetes. wel heb ik over weer andere boetes 4 brieven van de politie gekregen over buiten gebruik stelling van voertuig. snap er echt niks maar van hoor word moedeloos.

Botje
OnTroerend goed
OnTroerend goed
Agent
Twitter: @POL_Kemp
Leeftijd: 51

Berichtdoor Botje » 15 Mar 2009 19:01

Butterfly schreef:nog even een vraagje (misschien een domme) wat is de parketpolitie???

De parketpolitie is een onderdeel van de reguliere politie dat zich onder andere bezig houdt met het vervoer van mensen van de cellencomplexen en huizen van bewaring naar de rechtbank en weer terug, dat zorgt voor orde en bewaking in rechtbanken etc. De parketpolitie int tevens in haar regio de boetes en haalt mensen die niet betalen thuis op.

Met de parketpolitie kunnen afspraken gemaakt worden met betrekking tot het (in termijnen) betalen van boetes en zij hebben ook de mogelijkheid signaleringen (tijdelijk) uit het systeem te laten halen. Die laatste mogelijkheid heeft de reguliere politie niet. Als u een afspraak maakt met de wijkagent weten de andere collega's dat niet en loopt u bij controle een grote kans dat u alsnog wordt vastgezet omdat u nog steeds gesignaleerd staat. Als u een afspraak maakt met de parketpolitie kunnen zij de signalering uit het systeem halen en weten de agenten op straat dus niet dat u nog boetes open heeft staan.

Niet nakomen van de afspraak heeft wel als gevolg dat men u op een moment dat de parketpolitie schikt zonder voorafgaande waarschuwing thuis komt ophalen. En dan valt niets meer te regelen. Ook in de toekomst niet.
Als je niets leert van het verleden, zul je in de toekomst telkens nieuwe lessen krijgen.

butterfly
Infopolitie Gast

Berichtdoor butterfly » 15 Mar 2009 22:02

dank je botje voor je antwoord. hier heb ik wat aan! hoe kom ik in kontakt met de parketpolitie? je moet altijd dat landelijke nummer bellen en dan allerlei vragen beantwoorden en je verhaal uit de doeken doen, en dan nog maar de vraag of je doorverbonden word.

Terug naar “Archief Stel uw vraag als Gast”